آشنایی با برنج ارگانیک و اهمیت استفاده از برنج ارگانیک ارمون 

با افزایش جمعیت و نیاز بالا به این محصول ، روش‌های زیادی را برای افزایش تولید برنج و تامین این نیازها بکار می گیرند، از مکانیزه کردن و پیشرفته شدن ماشین آلات کشاورزی تا نژادهای تغییریافته بذر برنج با تولید و نتیجه چند برابری و مقاوم در مقابل کم آبی و سرما، استفاده از سموم کشنده علف هرز و مواد شیمیایی تقویت کننده محصول، سرطانزا و بسیار خطرناکی که برای سلامتی مضر هستند.

آشنایی با برنج ارگانیک

تغییر نژاد بذرهای برنج برای مقاومت در مقابل سرما و آبی

علف های هرز مشکل بزرگ کاشت برنج ارگانیک ارمون

۱۰۰درصد برنجهایی که به عنوان برنج ۱۰۰درصد ارگانیک معرفی میشوند فقط تبلیغ بوده و هرگز تمامی شرایطی که لازم برای تولید برنج ارگانیک را ندارند، در واقع هیچ شخص یا شرکتی توانایی تولید برنج صددرصد ارگانیک و حتی کمتر را در تولید با حجم بالا ندارد. و اگر تولید کننده‌ای چنین توانایی را داشته باشد برای  تامین هزینه تولید و نیروی کار خود لازم است صدها برابر قیمت فعلی محصول خود را به بازار عرضه کند.در حقیقت اگر در شالیزاراهای برنج از سموم علف کش استفاده نشود، در کمتر از یک هفته تمام شالیزار، مانند چمن میدان فوتبال یا پارک شهر شما از گیاهان و علف هرز پر میشود.

تولید برنج ۱۰۰ درصد ارگانیک، آنهم تولید در حجم بالا، تقریبا غیر ممکن و فقط تبلیغ است، که از کلمه ارگانیک و اعتماد خریدار سوءاستفاده میشود. در غير اینصورت تولید کننده با مستندات خود ، توجه بسیاری را بخود جلب میکرد.

علف های هرز بزرگترين مشکل در کاشت برنج ارگانیک است، و صد در صد در هر شالیزاری بسیار سریعتر از برنج نیز رشد می‌کنند. دیده شده که این گیاهان هرز تولید نهایی محصول را تقریبا ۸۰ درصد پایین آورده اند.

علفهای هرز و مشکل در کاشت برنج ارگانیک

علفهای هرز بزرگترین مشکل در کاشت برنج ارگانیک

امروزه با پیشرفت علم در صنعت کشاورزی با مقدار کمی سم علف کش مانند بوتاکلر، شالیکاران حتی کوچکترین نگرانی برای این مشکل ندارند.

در مورد سموم علف کش اگر دقت کنیم، تقریبا نیم لیتر از این سم زحمات ده ها کارگر را طی چندین هفته، جبران میکند. با این اوصاف در شرایط کشت ارگانیک وقتی قرار است از این سم استفاده نشود، قضیه بسیار متفاوت می‌شود. و باید به روشی سنتی این مشکلات را حذف کرد.

سموم علف کش دشمن علفهای هرز در مزارع برنج غیر ارگانیک

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید، انتظار لمی‌رود در پایان این مقاله برنج ارگانیک یا ارگانیکتر را از غیر ارگانیک تشخيص دهید، و اطلاعاتی از برنج و روش‌های کاشت آن داشته باشید، مطمئنا کمکی خواهد بود که از اعتماد ما سوءاستفاده نشود، و فریب کلمه ای چون ارگانیک را نخوریم.

جدا سازی و بیرون کردن این علفهای هرز از شالیزارها و کرت های بزرگ، در دمای هوای ۴۰ تا ۵۰ درجه و آب بسیار گرم شالیزارها در منطقه وسیع با تولید در حجم بالا ، تقریبا غیر ممکن و از توان نیروی انسانی خارج است، و در صورت امکان، فقط هزینه برداشتن این علف های هرز ارزش محصول تولیدی را چندین برابر بالاتر می برد. در اینصورت در بهترین حالت ممکن ، ده‌ها برابر کمتر از حالت غیر ارگانیک محصول برداشت می‌شود.

برنج ارمون، ارگانیکترین برنج و روش‌های تولید و جبران سموم و مواد شیمیایی

 شالیکارانی هستند که در تعداد و وسعت، شالیزارهای کمتر و کوچکتری دارند و توانایی مدیریت ساده تری بر مزارع خود داشته و با ترفندهای مختلف حتی قبل از کاشت، نیازهای زمین و محصول خود را جبران می کند و با روشها و ترفندهایی که در ادامه چند مورد را بیان میکنیم رشد این علف های هرز را به حداقل رسانیده و تحت کنترل خود درمیآورند که در پایان توان بیرون کردن آنها را به صورت دستی داشته باشد.

شالیکاران ارمون برای جلوگیری از رشد علفهای هرز، قبل از کاشت نشا در چندین مرحله با ماله کشیدن ، سعی می کنند تا حدودی از رشد همه این گیاهان جلوگیری کنند. و به میزان ابل توجهی زحمات جمع آوری و بیرون انداختن علف هرز شالیزار را در روزهای آینده کمتر می‌کنند.

ماله کشی و جمع آوری علفهای هرز تازه جوانه زده در شالیزارهای کاشت برنج ارگانیک ارمون

 ماله کشیدن برای از بین بردن پستی ها و بلندی‌های سطح شالیزار و جمع آوری علفهای هرز تازه جوانه زده در شالیزارهای کاشت برنج ارگانیک ارمون، قبل از کاشت نشا برنج

مدیریت شالیکار و مواد مورد استفاده در مزارع برنج ارگانیک

ارگانیک کاران ارمون در حال ماله کشیدن و جمع آوری علفهای هرز تازه جوانه زده و حذف پستی و بلندی‌های سطح شالیزار ، قبل از کاشت نشا برنج

مدیریت شالیکار و مواد مورد استفاده در مزارع برنج ارگانیک ارمون

 شالیکاران ارمون، سالهاست که در منطقه‌ای کوهستانی و کم وسعت ، هرکدام با چند کرت کوچک و کم عرض، طبق عادت و روش خود که نسل به نسل تکرار کرده و آموخته اند، کشاورزی خود را مدیریت میکنند. این عادت تقریبا به مهارتی تبديل شده که به راحتی بدون هیچ نوع ماده شیمیایی مشکلات کاشت ارگانیک را تقریبا ساده میگذرانند.و جالب اینکه کشاورزانی هستند که صفر تا صد محصول تولیدی آنها ارگانیک بوده در حالی که نه سواد خواندن و نوشتن دارند، نه توان تکلم به زبان فارسی. هیچ اطلاعاتی از هیچگونه ماده شیمیایی و سموم دفع آفات و حشرات و کشنده های علف هرز که لازم برای صنعت کشاورزی است را نیز ندارند.

این کشاورزان بدون شناخت شرایط ارگانیک ، بهترین و ارگانیک ترین برنج را تولید می‌کند که در محصولات ارمون نیز طرفداران زیادی نیز دار

وسعت شالیزارهای زیر کشت برنج ارگانیک ارمون

مدیریت  صدها شالیکار بر شالیزارهای برنج ارگانیک ارمون ، هر کشاورز، دارای تعداد انگشت شماری کرت کوچک

 ارمون در جنوب غرب کشورمون، در دامنه‌های زاگرس و در منطقه ای که دام و دامپروری فراوان بوده کشت میشود. این کوهستانها با جویبارهایی با آبهای معدنی، در کیفیت و عطر و بوی بی‌نظیر این برنج تاثیر بالایی دارند. از سوی دیگر وجود همین کوهستانها باعث شده که زمین های زیر کشت و شالیزارها بسیار محدود باشد. این محدودیت ها از طرفی باعث تولید سنتی برنج ارگانیک ارمون و از طرفی باعت شده برنج ارگانیک و سبوسدار ارمون، کمیاب و ناشناخته بماند.

تقویت خاک و محصول ارگانیک و جبران استفاده از کود و تقویت کننده های شیمیایی 

کودهایی شیمیایی مانند کود شیمیایی اوره و فسفات ، سموم و داروهای گوناگون شیمیایی نیز وجود دارند که در زمینه های مختلف و تاثیزاتی که روی خاک یا محصول میگذارند، و تاثیر این کودها در سرعت رشد و یا برداشت بیشتر تاثیرگذار است. در صورت عدم استفاده از این کودها، ممکن است ده‌ها برابر تولید نهایی کاهش یابد. در مقابل ارگانیک کاران، در عوض استفاده از این کودهای شیمیایی،  از کودهای حیوانی استفاده می‌کنند. با این تفاوت که ، تقریبا در ازی ۵۰ کیلوگرم کود شيميايي لازم است ۸ تا ۱۰ تن کود حیوانی را به شالیزار انتقال دهند، به همین دلیل ارگانیک کاران ارمون در کنار کشاورزی به دامپروری می‌پردازند و با وجود دامهای خود نیازی به تقویت کننده های شیمیایی ندارند ، هر سال در اواخر بهار کوهای یکسال حیوانات خود را به شالیزارهای خود انتقال میدهند و با خاک شخم میزنند.

این شالیکاران علاوه بر صرفه جویی در هزینه ، محصول ارگانیکتر و واقعی را تولید می کنند

دامپروری و استفاده از کودهای حیوانی روشی است که ارگانیک کاران ارمون برای برداشت ارگانیکترین برنج بکار میبرند.

دامپروری و استفاده از کودهای حیوانی روشی است که ارگانیک کاران ارمون برای برداشت ارگانیکترین برنج بکار میبرند..

استفاده‌ از کودهای حیوانی علاوه بر تقویت خاک شالیزار و افزایش تولید و کيفيت محصول ، در حفاظت از محیط زیست نیز تاثیر بالایی دارد. استفاده از کودهای طبیعی و روش‌های کشت سازگار با محیط زیست، به حفظ تنوع زیستی و کاهش آلودگی خاک و آب کمک می‌کند. وجود این دامها و استفاده از این کودهای حیوانی، مزایای زیادی نیز دارد:

  •  صرفه‌جویی در هزینه بالای کودهای شیمیایی
  •  کیفیت بالای محصول
  •  کيفيت خاک شالیزار، راحتتر  شخم خوردن  و گل شدن
  • حفاظت از محیط‌زیست
  • چراگاه طبیعی برای دامها
  • و ...
استفاده از کودهای حیوانی در شالیزارهای ارمون ارگانیک

استفاده از کودهای طبیعی در شالیزارهای کاشت برنج سبوسدار ارمون ارگانیک

شما با مصرف برنج ارگانیک اُرمون در حفاظت از محیط‌زیست تاثیر گذار خواهید بود.

ارگانیکترین و تازه ترین

شلتوک (برنج دارای پوس٠ت) بلافاصله پس از برداشت و قبل از سفید کردن لازم است خشک شود، امروزه کارخانه های برنج کوبی با دستگاه های گرما ساز در زمانی کوتاه شلتوک ها را خشک میکنند اما شلتوک‌های ارمون در زیر نور آفتاب و هوای آزاد خشک میشود. و با پوسته کامل و تا زمان ثبت سفارش در انبار نگهداری میشوند. برای حفظ کیفیت و رضایت مشتری خود همیشه به اندازه سفارش ثبت شده، برنج تازه و خوش عطر را در کارخانه های برنجکوب ارمون با سطح سبوس سفارشی شده ( خریدار هنگام ثبت سفارش، سطحی ساییدگی و درصد سبوس برنج را تعیین می‌کند.)، آماده و برای خریدار ارسال میشود.

  کمتر از دو روز کاری در هر نقطه ای از کشور عزیزمان ارگانیکترین ، طبیعی‌ترین و تازه ترین برنج سبوسدار ، را تحویل شما کاربران عزیز خواهیم داد، امیدواریم که همیشه در کنار ارمون و همراه ما باشید.


شیوع  بیماریهای مختلف ، پیشرفته تر شدن سطح فرهنگ مردم، و اهمیت بالای سلامتی و خصوصیات و ویژگیهای بارز مواد غذایی ارگانیک بخصوص برنج و سبوس آن باعث گردیده که بیشتر از این گروه مواد غذایی استفاده کنند.

مصرف‌کنندگان با صدها کیلومتر فاصله سفارش تولید برنج ارگانیک تازه با درصد ساییدگی و سبوس مورد نظر خود را به ثبت کرده و در حدود دو روز کاری برنج ارگانیک و تازه با قیمت بسیار مناسب تحویل میگیریند.

برنج سبوسدار و ارگانیک مورد پسند و مصرف بسیاری از جمله ورزشکاران ، هنرمندان و کسانی است که بیشتر دیده می شوند، و اهمیت ویژه‌ای برای سلامتی و توان جسمی خود دارند.

از آنجایی که مصرف مداوم برنج سبوسدار و ارگانیک موثر در سلامتی ، حفظ جوانی و حتی شادابی و سلامت پوست و افزایش انرژی و توان جسمی بوده و از پیری زودرس جلوگیری می‌کند، در نتیجه باعث میشود اعتماد بنفس بالاتر رفته و در رسیدن به موفقیت و پیشرفت کمک موثری میکند.

برنج طبیعی، ارگانیک و سبوسدار ارمون طعم و عطر خاص و منحصر به فردی دارد که با باز شدن بسته، طعم و عطر خوش و تازگی آن، این گفته ها را اثبات می‌کند. برنج سبوسدار و ارگانیک اُرمون هماهنگ با طبیعت تولید میشود و اهمیت آن به عنوان سالم ترین غذا برای مصرف کنندگان آن کاملا آشکار است.

  • شلتوک (برنج دارای پوست اولیه) بلافاصله پس از برداشت و قبل از سفید کردن لازم است خشک شود،امروزه کارخانه های برنج کوبی با دستگاه های گرما ساز در زمانی کوتاه شلتوک ها را خشک میکنند اما شلتوک ارمون در زیر نور آفتاب و هوای آزاد (بسته به شرایط آب و هوایی از یک هفته تا ۲۰ روز) خشک میشود. و با سبوس کامل در انبار نگهداری میشود و با ثبت سفارشات مشتری  بلافاصله در کارخانه های برنجکوبی ارمون ، طبق سفارش شلتوک را پوست گیری و سفید کرده تا همیشه برنج طبیعی و تازه در هر نقطه ای از کشور تحویل مشتری شود. به امیدی که مشتریان خود را راضی و هميشه در کنار خود نگهداریم.
خشک کردن طبیعی شلتوک ارگانیک ارمون زیر نور خورشید

شلتوک ارمون یا برنج پوست نگرفته را بلافاصله پس از برداشت زیر نور خورشید خشک میشو.

خوب است بدانیم….

  • برنج غیر طبیعی دانه های بلند و هم اندازه و یکدست و سفید دارد و هنگام پخت بسیار بلندتر نیز میشو طشصصد. بوی طبیعی ندارند.
  • هنگام خرید هر برنجی دقت داشته باشید که برنج ارگانیک از تولیدکنندهای بزرگ دروغ است.
  • برنج ارگانیک و مرغوب را میتوانید مستقیما از کشاورز نیز تهیه کنید.
  • برای حفظ سلامتی خود و خانواده لازم است برنج پلاستیکی و تقلبی را بشناسید، و به روشهای تشخیص آن آگاه باشید.
  • به یاد داشته باشید که برنج هر چه تازه تر باشد خوش عطر و خوش طعم تر است
  • برنجی که سبوس بیشتری دارد، وقتي دست خود را با آنها تماس دهید، اثرات گرد سبوس بیشتری به دست شما میچسبد که در اصطلاح کشاورزان چرکین تر است.
  • فروشگاه اینترنتی ارمون ارگانیک بلافاصله پس از ثبت سفارش مشتری خود ارگانیکترین برنج را با درصد سبوسگیری سفارشی شده از مشتری را پوست گیری و آماده میکند،اصول بهداشتی را کاملا رعایت میکند و در وزن و کیفیت و تمامی مراحل تولید، بسته بندی  و وزن رضایت کاربر خود را مد نظر داشته و تلاش میکند هنگام باز شدن بسته خرید توسط کاربر خود، لبخند رضایت او دیده شود.

تصویر دانه های برنج سبوسدار و واقعا ارگانیک 

تصویر برنج سبوسدار و واقعا ارگانیک

تصویر برنج سبوسدار و واقعا ارگانیک اُرمون

امیدواریم بتوانیم رضایت شما عزیزان را بدست آوریم، و شما را  همیشه در کنار خود داشته باشیم.

برنج ارگانیک اُرمون، ارگانیکترین و بهترین برنجی است که میتوانید تهیه کنید.

برنجی ارمون در حال حاضر در مقداری بسیار محدود در انبار ارمون بصورت شلتوک موجود است و تا مهرماه سال آینده برنج ارگانیک و تازه موجود نمیشود.

سبوس ارگانیک 

سبوس و برنج سبوسدار ارمون ارزش غذایی بالایی را در خود ذخیره دارد. ترکیبات و خواص موجود در سبوس برنج، از ابتلا به برخی بیماریهای زنانه بخصوص سرطان رحم و پستان جلوگیری کرده و حتی در بهبود این بیماریها تاثیر بالایی دارد. و همچنین از بروز بیماریهای مهلک مانند انواع سرطان، آلزایمر و فشارخون ،جلوگیری می‌کند.

سبوس برنج ارگانیک حاوی؛

  • آنتی اکسیدان: این محصول حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان بوده که پوست را تغذیه کامل کرده و مانع پیری زودرس می شد.
  • فیبر
  • ویتامینهای گروه B
  • ویتامین E
  • تیامین
  • نیاسین
  • پانتوکلیک اسید

هر صبح یک قاشق سبوس برنج ارگانیک ارمون در یک لیوان شیر مخلوط و میل کنید، پس از مدتی کوتاه، تاثیرات مختلف آن را حتی در پوست و مو و انرژی روزانه خود بوضوح حس کنید.

محصولات ارگانیک ارمون خواص و ویژگیهای ثابت شده محصولات ارگانیک را دارد و هیچگونه ادعای درمانی دیگری ندارد 

از شاخه گل زیبای خالق تا طبیعت بزرگ مخلوق فاصله بسیار است… 

برنج سبوسدار و ارگانیک واقعی

سبوس برنج ارگانیک اُرمون، مقوی پر انرژی