من زیاد به صورت دستی عکاسی می کنم و از داده های هیستوگرام و چشمک زن برای کمک به تنظیم نوردهی هایم استفاده می کنم. همانطور که گفته شد، نقطه شروع من معمولاً با اندازهگیری ماتریس تنظیم میشود، زیرا متوجه میشوم که معمولاً خیلی نزدیک میشود و بعد از آن باید حداقل تنظیمات را انجام دهم (من اغلب دوربینم را نشانه میگیرم و/یا روی چیزی که احساس میکنم نقطه مهم یک ناحیه است زوم میکنم و آزمایشم را قفل میکنم. قرار گرفتن در حالت فوکوس بدست آمده – “متوسط ماتریس سنجش نقطه ای” نامیده می شود.). سنجش ماتریسی اکنون آنقدر خوب به نظر می رسد که هرگز به این فکر نمی کنم که چگونه می توان سنجش را بهبود بخشید. D7200 همچنین دارای حالت های سنجش مرکزی و نقطه ای است و دقیقاً همانطور که باید کار می کنند. من سنجش D7200s را دقیق یافتم.
عملکرد AF
اینجاست که D7200 واقعا می درخشد و باعث می شود که بخواهم آن را به خانه ببرم. آرایه AF خوب و گسترده است – نسبت به D7000، D810 یا D4s به لبه ها نزدیک تر است. در حالت برش 1.3 برابر، تقریباً کل فریم را پوشش می دهد.
حساسیت -3 EV باعث شکار بسیار کمتری در نور کم نسبت به D7000 می شود و حتی پیشرفت قابل توجهی در D4s و D810 دارد. من این را هنگام عکسبرداری از ریل ویرجینیا در نور بسیار کم آزمایش کردم که در ISO 20000 بودم و D7200 واقعاً برتری خود را در آن زمان نشان داد. D7000 به طرز ناامیدکننده ای شکار می شد زیرا ترکیب 800mm + 1.25x از حداکثر قابلیت f/5.6 در نور کم فراتر رفت. D4 ها نیز کمی شکار کردند، اما در نهایت تمرکز پیدا کردند. دوربین D7200 سریعترین فوکوس را در بین سه دستگاه به دست آورد.
D7200 سوژه های ردیابی عالی را انجام می دهد.
در اینجا یک ماهیماهی (با یک قزلآلای ناقص) است که در مقابل یک پسزمینه پیچیده پرواز میکند. پس زمینه کنتراست زیادی دارد و این می تواند به راحتی اکثر سیستم های AF را فریب دهد. علاوه بر این، پرنده در قاب تا حدودی کوچک است (این مقدار در 25٪ برش داده می شود) و برای یک هدف متحرک دشوار است. من تحت تأثیر قرار گرفتم که چگونه D7200 هنگامی که آن را قفل کردم، روی پرنده تمرکز کرد. این اشتباه نیست، اما در چنین سناریوهایی نرخ ضربه بالاتری نسبت به D7000/D4s/D810 به من داد. (برای کسانی که علاقه مند هستند، AF را روی 5 تنظیم می کنم).
در اینجا یکی دیگر از موقعیتهای ردیابی دشوار است که سه دره درخت اردک مستقیماً به سمت من پرواز میکنند. ردیابی پیشگویانه D7200 به خوبی باعث تیز بودن اردک سرب شد.
D7200 حالت Group-AF ندارد. این حالت در دوربین های فول فریم D750، D810 و D4s نیکون وجود دارد. به نظر من گسترش پنج نقطه Group-AF برای سوژههای متحرک سریع (مثلاً پرندگان) بسیار باریک است، اما برای سوژههای قابل پیشبینی آهسته، مانند انسانها، میتوانم متوجه شوم که چرا برخی از افراد طرفدار Group-AF هستند.
نرخ فریم
هنگامی که من برای اولین بار با D7200 یک انفجار عکسبرداری کردم، آنقدر آهسته بود که فکر کردم ناخواسته آن را در حالت کم مداوم قرار داده ام. اما نه، آن را در CH بود و چیز فقط به جلو خزید، آشکارا کندتر از 6 فریم در ثانیه D7000 من. من داده های مهر زمان را بررسی کردم و مطمئن شدم که فقط 5 فریم در ثانیه عکسبرداری می کند، نه 6 فریم در ثانیه با وضوح کامل که در تبلیغات نیکون ایالات متحده آمریکا تبلیغ می شود. چه نوع حیات وحشی می توانستم با آن عکسبرداری کنم؟
آه، عالی این GT است. او یک لاک پشت جعبه صحرا است و بیش از 30 سال را در صحرای سوزان اسکاتسدیل در اسارت گذرانده است – این امر امید به زندگی او را به حداکثر رسانده است. اما وقتی نام شما GT است، مطمئن باشید که چند چرخ در زندگی خود داشته اید. در حال فرار بودم که ناگهان بدترین کابوس عکاسان حیات وحش رخ داد. پلک زدن کوتاهی از بدخواهی در چشم خزنده بود،
چیز بعدی که می دانستم، GT شارژ کرد.
من دراز کشیده بودم، درمانده بودم، در حالی که پنجه های راپیر و منقار گوشت پاره کننده به سمت من می دویدند. تنها زمانی بود که دستیار معتمد من به قاتل تعدادی کرم خاکی پیشنهاد کرد که از فاجعه جلوگیری شد.
به نظر می رسد اگر از D7200 در حالت 12 بیتی عکس بگیرید، نه 14 بیتی، فقط 6 فریم در ثانیه با وضوح کامل دریافت خواهید کرد. بله، شما در واقع تمام وضوح 24 مگاپیکسلی را با 12 بیت دریافت می کنید، اما تمام داده های رنگی را دریافت نمی کنید، بنابراین از نظر فنی این یک دروغ از جانب نیکون نیست، اما من هنوز آن را گمراه کننده می دانم. من فکر می کنم این باید در مشخصات فنی موجود در وب سایت نیکون ذکر شود تا خریداران بتوانند کاملاً آگاهانه تصمیم بگیرند. در عوض، باید دفترچه راهنمای مالک را دانلود کنید و به صفحه 351 بروید تا نرخ فریم 14 بیتی را بدانید.
اینکه دوربین D7200 با سرعت 6 فریم در ثانیه عکس می گیرد یا تنها با سرعت 5 فریم در ثانیه، مشکل اینجا نیست. نرخ فریم همان چیزی است که هست و اگر میخواهید نرخ فریم سریعتری داشته باشید، 12 بیت، JPEG بگیرید یا دوربین دیگری بخرید. مسئله این است که به نظر میرسد نیکون این مشخصات کلیدی را مخفی میکند (این ویژگی در هیچ کجای وبسایت Nikon USA دیده نمیشود) و این همچنان به سابقه بدی که آنها در زمانی که از گنجاندن آن در جدول مشخصات آنلاین D7100 غفلت کردند، ادامه میدهد. این اطلاعاتی است که من می خواهم برای تصمیم گیری در مورد خرید خود داشته باشم. آیا برای دریافت مشخصات کامل دوربین های دیگر، در آینده باید هر دفترچه راهنمای محصول نیکون را دانلود کنم؟
حالت بی صدا
حالت شاتر بی صدا می تواند هنگام عکاسی از سوژه های نامرتب کمک کند. یک لحظه قبل از خاموش شدن شاتر آینه را بلند می کند و تا حدودی ساکت تری می گیرد. این یک تاخیر در حدود ¼ ثانیه اضافه می کند. آینه پایین نمی آید تا زمانی که انگشت خود را از روی رها کنید تا بتوانید زمان بروز آن صدا را تعیین کنید. مانند D750 یا D810 گزینهی بیصدا مداوم وجود ندارد، بنابراین اگر میخواهید یک سکانس را به این شکل بگیرید، فقط باید دکمه شاتر را مکررا فشار دهید.
بافر
نیکون ادعا میکند که یک بافر 18 شات در حالت 14 بیتی بدون افت کیفیت تصویر دارد، اما آزمایشهای من و بررسیکنندگان دیگر، اعداد متفاوتی را نشان میدهند. نکته عجیب این است که من فکر نمی کنم D7200 حتی نمی داند بافر آن چیست. هنگام تست در حالت 14 بیتی با سه کارت مختلف 32 گیگابایتی Sandisk Extreme Pro95 mb/s U1 SDHC، یک کارت 32 گیگابایتی Sandisk Extreme Pro95 mb/s U3 SDHC و یک کارت 16 گیگابایتی Sandisk Extreme Pro95 mb/s U1 SDHC که از 13 به دست آوردم. 22 شوت قبل از بافر بیرون. من آن را بارها و بارها آزمایش کردم و مقادیر مختلف را دریافت کردم. من قبل از Happy Hour تست کردم و هنوز نتایج دیوانه کننده ای گرفتم. من ISOهای متفاوتی را امتحان کردم، کارتهای تازه فرمتشده در مقابل کارتهای نیمه پر، کارتهایی با حذف عمدی فایلها که ممکن است باعث شود پردازنده بیشتر برای پر کردن شکافهای معماری کار کند… من سعی کردم در حالت AF-C از نزدیک به دور حرکت را انجام دهم تا به پردازنده مالیات بدهم. تصمیمات AF بیشتر و از روشن به تاریک در حالت برنامه. حتی وقتی دقیقاً همان تست را تکرار میکردم (حالت دستی، صحنه مشابه) یک بار در مقابل دیگری اعداد متفاوتی دریافت میکردم.
من تعجب کردم که آیا یک کپی بد از دوربین دارم، اما متوجه شدم که عکاسان دیگر در حال کشف این هستند. آیا این تابعی از پیچیدگی صحنه بود؟ به نظر میرسید که این امر تا حدی منطقی است زیرا صحنه پیچیدهتر احتمالاً دادههای بیشتری برای نوشتن دارد، بنابراین من آزمایشهای مشابهی را در 14 بیت بدون افت کیفیت تصویر امتحان کردم. و اینجاست که همه چیز کمی دیوانه شده است.
من بارها و بارها به آسمان آبی روشن عکسبرداری کردم و 16-17 عکسبرداری کردم. سپس سعی کردم آن را در سمت راست قرار دهم، جایی که همان صحنه باید بیت های بیشتری از داده را ارائه دهد. آیا این بافر را کوچک می کند؟ جواب منفی. من برعکس را امتحان کردم و درپوش لنز را گذاشتم و چند عکس عالی برای کاوش در جنبه تاریک تجربه انسانی (عکاسی از راهنما با سرعت شاتر به همان اندازه) ثبت کردم. این باعث شد که فایلها با بیتهای بسیار کمی در سمت چپ قرار بگیرند. ویولا، من 22 شات قبل از بافر بیرون زدم. اجازه دادم بافر پاک شود، دوباره آن را امتحان کردم و 13 شات گرفتم. چه خبره؟؟؟ از آن زمان تاکنون چندین بار تست درپوش لنز را امتحان کردم و 22 عکس گرفتم. و من تست آسمان آبی شفاف را تکرار کردم و 20 عکس گرفتم نه 17. کارت 16 گیگابایتی را امتحان کردم و 17 عکس از آسمان گرفتم اما فقط 15 عکس از حیاط چمن. گیج کننده؟ شرط می بندی.
برای آنچه ارزش دارد، در اینجا برخی از دادههای آزمایش بافر من وجود دارد که همگی روی کارتهای SanDisk Extreme Pro SDHC 95 مگابایت بر ثانیه گرفته شدهاند.
- 14 بیت بدون افت کیفیت تصویر : 13-23 عکس با سرعت 5 فریم در ثانیه، بیشترین اعداد من 16-17 با کارت U-1 و 17-18 با کارت U3 بودند.
- 14 بیت بدون افت کیفیت تصویر به همراه JPEG خوب: 12 عکس با سرعت 5 فریم در ثانیه، U3.
- 14 بیت فشرده: 22 عکس با سرعت 5 فریم در ثانیه، هر دو U1 و U3.
- 12 بیت بدون افت: 27 عکس با سرعت 6 فریم در ثانیه، U1، 28 عکس با سرعت 6 فریم در ثانیه، U3.
- 12 بیت فشرده: 29 عکس با سرعت 6 فریم در ثانیه، U1، 38 عکس با سرعت 6 فریم در ثانیه، U3.
- عکس های خوب JPEG 97 با سرعت 6 فریم در ثانیه، U3.
- در حالت برش 1.3x و 14 بیت بدون افت کیفیت تصویر ، 32-33 عکس، U3، 6 فریم در ثانیه گرفتم.
بنابراین همه این اعداد در یک موقعیت واقعی زندگی به چه معنا هستند؟ اگر دنبالههای اکشن پیوسته را بیش از 3 ثانیه عکاسی نکنید، هرگز به بافر بزرگتری نیاز نخواهید داشت و میتوانید همه اینها را نادیده بگیرید. این امر تقریباً باعث می شود که عکاسان ورزشی و حیات وحش سر خود را در این مورد خراش دهند. اعداد در همه موارد به جز 14 بیت بدون افت کیفیت تصویر بسیار ثابت بودند، بنابراین اگر برایتان مهم نیست که به صورت فشرده 14 بیتی بگیرید یا به 12 بیت تغییر دهید تا یک فریم اضافی در ثانیه را فشرده کنید، فکر می کنم می توانید به طور منطقی از دریافت نتایج مشابه مطمئن باشید. به کسانی که در بالا هستند اگر 14 بیت بدون افت کیفیت تصویر عکس می گیرید، من روی دریافت بافر 18 شات تبلیغ شده حساب نمی کنم – در اکثر مواقع انتظار 16-17 عکس را دارم. کارتهای 95 مگابایت بر ثانیه U3 افزایش اندکی در عملکرد بافر ایجاد میکنند و شما هرگز نمیدانید چه زمانی آن عکس اضافی میتواند برنده باشد. سعی کنید آن را با کارت UHS-2 تکمیل کنید – این کارت ها از مخاطبین اضافی برای انتقال سریعتر داده ها استفاده می کنند و D7200 از این پشتیبانی نمی کند، بنابراین کارت UHS-2 شما فقط با سرعت UHS-1 کار می کند. من نتوانستم این کار را با یک کارت SDXC امتحان کنم، که با استفاده از فرمت فایل متفاوت می نویسد، با این حال این در درجه اول باعث می شود ظرفیت ذخیره سازی بیشتر باشد و لزوماً سرعت نوشتن سریع تر نباشد. نکته دیگری که باید در نظر داشت این است که ممکن است نیکون بتواند آن را از طریق وصله سیستم عامل برطرف کند، اما هیچ تضمینی برای آن وجود ندارد. به طور کلی، به نظر من اعداد عجیب و غریب گیج کننده هستند، اما مسئله بزرگی نیست. اگر به یک بافر بزرگتر نیاز دارید، یک D810 یا D4s بخرید.
همه اینها گفته شد، هنگام عکاسی از سکانسهای اکشن بدون افت کیفیت تصویر 14 بیت، من چندین بار بافر خارج کردم. انفجارهای کوتاه و به موقع می تواند این را به حداقل برساند، اما گاهی اوقات می خواهید فقط شاتر را قطع کنید و اسپری کنید و دعا کنید، مانند زمانی که من جفت گیری این ماهی گیرها را عکسبرداری کردم.
فقط 5-10 ثانیه طول می کشد تا osprey کارهای کثیف را انجام دهد و شما نمی خواهید هیچ یک از این اقدامات را از دست بدهید. دوربین D7200 تنها 20 عکس از The Act به من داد، بهعلاوه با سرعت 5 فریم در ثانیه بیحال، موقعیتهای بال و سر زیادی برای انتخاب نداشتم.
این وضعیت را با این مورد از یک D4 که روی یک جفت بلک هاوک آموزش دیده است، مقایسه کنید. من 100 شوت از این کوپلینگ داشتم که می توانستم یکی را انتخاب کنم که موقعیت عالی بال و سر را داشت.
رفع؟ با 12 بیت یا JPEG عکاسی کنید و از RAW+JPEG عکاسی نکنید. زمانی که به هر حال در حال برش هستید، 1.3 برابر عکس بگیرید و 7 فریم در ثانیه با RAW 12 بیتی دریافت می کنید که برای دوربین حیات وحش قابل احترام است. همچنین، در 12 بیت و 1.3 برابر، حتی زمانی که بافر پر میشود، نرخ فریم شما تنها از 7 فریم در ثانیه به 4.5 فریم در ثانیه کاهش مییابد، زیرا D7200 همچنان در حال حرکت است. اگر در حالت برش نیستید و 12 بیتی عکاسی می کنید، پس از پر شدن بافر، نرخ فریم از 6 فریم بر ثانیه به 3.5 فریم در ثانیه می رسد. در 14 بیت بدون افت کیفیت تصویر ، نرخ فریم از 5 فریم در ثانیه به کمی کمتر از 3 فریم در ثانیه پس از پر شدن بافر کاهش می یابد.
یادداشت های دیگر
D7200 از همان باتری EN-EL15 مورد استفاده در D7000 و D810 من استفاده می کند. هورا!
D7200 دارای حالت های کاربری است. بازم عالیه D4s و D810 من آنقدر حسادت میکنند که برجستههای سبز خود را بریده میکنند. من U1 را برای اکشن تنظیم کرده ام و با فایل های 12 بیتی برای افزایش نرخ فریم استفاده می کنم.
حالت های صحنه و جلوه. دوربین D7200 برای عکاسان پیشرفته ای طراحی شده است که می خواهند از طریق شماره گیری های اضافی و انتخاب های منو بیشتر به تنظیمات مختلف دسترسی داشته باشند. با این وجود، دارای مجموعه ای از حالت های خودکار مانند “پرتره حیوان خانگی” است که تصمیمات شما را برای شما می گیرد. اگر این حالت ها را دوست دارید، شاید D3300 یا D5500 انتخاب بهتر و ارزان تری برای شما باشد.
حالت تاخیر نوردهی این در D7000 یافت نمی شود، اما در D7100 موجود است. این برای کارهای منظره وقتی با سه پایه استفاده می شود عالی است.
فقط دکمه شاتر را فشار دهید و آینه بلند می شود، سپس دوربین 1، 2 یا 3 ثانیه (به انتخاب شما) قبل از بالا بردن پرده شاتر صبر می کند. این به زمان کافی اجازه میدهد تا هرگونه لرزش پرس شاتر و چرخاندن آینه قبل از عکسبرداری عکس از بین برود. D810 با گزینه شاتر جلو الکترونیکی که در D7200 یافت نمی شود، یک قدم فراتر می رود تا لرزش ها را کاهش دهد.